הדרכת הורים לילדים מגיל 0-6

הילדים שלנו הם הדבר היקר ואהוב עלינו ביותר. אז איך זה שכהורים אנחנו מוצאים את עצמינו, עצבניים, מתוסכלים, דואגים, כואבים ומותשים כל כך הרבה מהזמן? מאיפה צצו ההתנהגויות השונות של ילדנו ומה אפשר לעשות כדי שייעלמו וששוב יחזור השקט הביתה?

הורים רבים פונים להדרכה כשהם מאוכזבים מהאווירה המשפחתית בבית. הם הבטיחו לעצמם שלעומת הוריהם, הם לא יצעקו, לא יאיימו ולא יענישו. הם מוצאים את עצמם מוצפים בלי רגע אחד לנשום ולעיתים "מאבדים את זה". גדלה תחושת הייאוש וחוסר האונים. החלום על המשפחה שפנטזו מתנפץ מול העיניים.

חוסר קבלת סמכות הורית, טנטרומים והתקפי זעם, מאבקי כח, פחדים, יחסי תלות וביישנות קיצונית הם רק חלק ממה שמביא לא מעט הורים להרגיש אכזבה, כישלון ולעיתים אף בושה. ואם זה לא מספיק אז מתווספים לזה הריבים על דרך החינוך בין בני הזוג, ולא פעם גם ביקורת והערות ושיפוטיות של הסביבה.

אין סיבה להמשיך לחיות כך. גם לכם וגם לילדיכם מגיע יותר.

אז איך משיגים שינוי? האם אפשר באמת לחנך ילדים בלי צעקות ועונשים?

אז קודם כל, בהחלט כן! שינוי מתרחש כאשר נוצרת בהירות שלעיתים קשה לנו להשיג כשאנחנו במרוץ החיים. לפעמים אפילו יודעים מה לא עובד טוב, אבל אנחנו לא יודעים מה לעשות אחרת, או לא מצליחים לשנות וליישם. בעזרת כמה עקרונות פשוטים מהתיאוריה המופלאה של אדלר ומתוך ניסיון מעשי עשיר שצברתי לאורך השנים, אני אעזור לכם לשנות את הדינמיקה בבית. נמצא יחד את נקודות התורפה ואתן לכם כלים להתחזק ולהשיג חזרה את האווירה המשפחתית שחלמתם עליה. זכרו, אתם ההורים מהווים גלגל שיניים גדול המניע ומשפיע על מערכת היחסים עם ילדיכם ועל המערכת המשפחתית כולה. זה בידיים שלכם. אני מזמינה אתכם ליצור קשר ולעשות את הצעד הראשון מתוך סדרת צעדים גדולים להורות מיטיבה לקטנים.

הניסיון שלי עם הגיל הרך:

מגיל צעיר הייתה לי משיכה לטיפול בילדים בגיל הרך. זה הרגיש לי טבעי ומהנה. לאחר ניסיון רב שנים בעבודה עם ילדים, רכשתי השכלה אקדמאית בתחום, כולל העמקה בתיאוריה טיפולית-חינוכית חיובית (התיאוריה האינדיווידואלית של אלפרד אדלר), אשר נתנה תוקף מקצועי לכישורים הטבעיים שלי. במשך עשור ניהלתי משפחתון ייחודי לגיל הרך והתנסיתי באופן ישיר בטיפול בפעוטות עם מגוון קשיים ורגישויות (קשיים בוויסות רגשי, וויסות חושי, חרדה, עיכוב שפתי, עיכוב התפתחותי, מגבלות פיזיות ובעיות התפתחותיות ואיך לא? … בעיות התנהגות!). כמו כן עבדתי כגננת בגנים ובהמשך דרכי השתלבתי כמטפלת רגשית (פרטנית וקבוצתית) ומדריכת הורים בגן תקשורת לילדים על הרצף האוטיסטי. את התחום אני מכירה לא רק דרך התאוריות, אלא שיישמתי את לימודיי במשך שנים רבות וצברתי ניסיון מעשי עשיר ומגוון. אני מוצאת שהתערבות טיפולית קטנה יכולה לעיתים להוות שינוי מהפכני בבית ובגן ולאפשר את ההנאה והרוגע שמגיעה לכל הורה וילד.

דילוג לתוכן